B041011B04 |
L'experimentació artística com a eina educativa |
2016-2017 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/11/2016 - 24/11/2016 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
AC Vic Centre d'Arts Contemporànies |
|
C. Sant Francesc, 1 (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Consistirà en quatre sessions pràctiques i participatives. En cadascuna d'elles, diferents professionals compartiran els seus coneixements artístics amb els participants perquè es puguin aplicar a les aules.
|
| |
Objectius |
Conèixer el panorama educatiu i artístic actual
Utilitzar l'art com a einea educativa.
Posar en pràctica noves edines i recursos
|
| |
Continguts |
Sessió 1: De la idea neix el projecte
La descoberta de nous artistes. Tenim la possibilitat de fer allò que mai hem fet. Entendrem l'art com a font de coneixement més enllà de les manualitats, i potenciarem la transversalitat que pot tenir traspassant els límits de l’educació artística.
Sessió 2: la materialització del projecte
Coneixem materials per crear i experimentar a les aules. Quins són els materials més adients per a cada projecte?
Sessió 3: La documentació del procés educatiu
Per donar a conèixer el que passa a les aules, tenim múltiples maneres de documentar el procés de treball i per implicar-hi els participants. Veurem eines i trucs bàsics per documentar el què està passant.
Sessió 4: Exposem i comuniquem les propostes artístiques
Introduirem estratègies per acompanyar als alumnes en la presentació dels projectes, treballant l’expressió oral.
I veurem aspectes essencials que cal tenir en compte per presentar els treballs finals en format expositiu, sabent destriar què cal destacar.
|
| |
Observacions |
Tenen prioritat qui participi en el projecte Art i Escola.
|
| |
Avaluació |
’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Tenen prioritat qui participi en el projecte Art i Escola.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/11/2016 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
10/11/2016 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
17/11/2016 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
24/11/2016 |
1730 |
1930 |
|
| |